Gå til innholdet
Velg bompengeprosjekt
Meny
Åpne søk

Ofte stilte spørsmål

Ved automatiske bomstasjoner hentes adressen via det sentrale motorvognregisteret som blir oppdatert via folkeregisteret/Brønnøysundsregistrene. Vi har ikke mulighet til å endre adressen din og du må derfor endre adressen i folkeregisteret/Brønnøysundsregistrene.

Ja. Du kan få tilsendt dine fakturaer elektronisk som eFaktura, AvtaleGiro eller Vipps hvis du har opprettet dette. 

Vi ønsker å gjøre faktureringen rask og enkel for deg som kunde og vi tilbyr derfor faktura direkte til din Vipps app.
Du kan velge å betale med det samme eller legge fakturaen til forfall.
Selve fakturaen er også tilgjengelig i appen både før og etter den er betalt, slik at du kan se hva du betaler for.

Vi sender kun Vipps Faktura til sluttbrukere som har gitt samtykke og de som har huket av for ”Betal regningene med Vipps” under innstillinger i Vipps-profilen. 
Dersom du ikke ønser å få faktura på vipps, må du selv slå av dette. Vegfinans har dessverre ikke mulighet til å gjøre dette for deg.

Du kan deaktivere mottagelse av fakturaer på Vipps på følgende måte:

1. Logg inn på Vipps appen din
2. Gå inn på din profil (nederst høyre hjørne)
3. Velg "Regninger og eFaktura" 
4. Slå deretter av "Vis regninger i Vipps" og "Alltid Vipps eFaktura"

 

Dersom du har et gyldig parkeringskort for forflytningshemmede (HC-kort) har du rett på fritak i bomringer rundt byområder. Du kan lese mer om hvor fritaket gjelder på autopass.no.

Dette betyr at selv om du har gyldig parkeringskort, må du betale for passeringer på bomstasjoner, men med rabattert pris ved gyldig AutoPASS-avtale.

For å kunne kjøre gratis i bomringene, er det viktig at du registrerer parkeringskortet ditt hos bompengeselskapet. Dette gjør du ved å sende kopi av parkeringskortet ditt, begge sider, oppgi hvilket bil den skal registreres på, samt bekreftelse på at du har en gyldig AutoPASS-avtale.
AutoPASS-avtalen må være registrert på samme person som innehaver av parkeringskortet.

Du er selv ansvarlig for å fornye fritaket når det gamle parkeringskortet utløper. Dette gjør du ved å sende oss kopi av nytt parkeringskort.
Fritaket gjelder fra dagen din søknad blir behandlet.

Trykk her for mer informasjon om hvordan du søker om fritak for forflytningshemmede

Har du mottatt varsel fra Kredinor, betyr dette at du ikke har betalt purring/inkassovarsel innen forfallsdato. 

Trykk her for å gå til direkte betaling til Kredinor

Du kan også se hele saken din direkte via "Min side" hos Kredinor. Her kan du se alle detaljer i saken din hente ut fakturakopi eller betale kravet. 

Kredinor
Tlf: 21609229
E-post: Kundeservice@kredinor.no
Hjemmeside: www.kredinor.no

For å få rabatt med elbil forutsetter dette at du har en gyldig AutoPASS-avtale og en brikke montert i kjøretøyet.
Uten avtale vil elbiler bli belastet med ordinær takst.

 

 

Det er ikke moms (MVA) på bomstasjoner i Norge, kun på fergestrekninger der du kan benytte din AutoPASS-brikke.
 

Vegfinans er ikke utsteder av brikker og du kan derfor ikke opprette en AutoPASS-avtale med oss.

Du kan opprette en avtale med den utstederen du selv velger.

Her finner du de ulike utstederselskapene i Norge. 

Dersom du har mottatt en faktura som du ikke er enig i og ønsker å klage på dette, må du sende en skriftlig klage innen 3 uker etter at du har mottatt fakturaen. Du må betale fakturaen innen fristen selv om du sender klage. Dersom du får medhold, vil du få dette tilbake.

Klagen kan fylles ut her.

Slik kan du betale for dine bompasseringer:

  • Tegn AutoPASS-avtale, få rabatt og en samlefaktura for dine passeringer
  • Kjør rett gjennom uten brikke og få faktura etter passering

Ønsker du å opprette en AutoPASS-avtale, besøk www.autopass.no.

Tlf: 32 80 82 70
Kontaktskjema
Bompengeselskapet Vegfinans Hallingporten AS står for delfinansieringen av utbyggingen av rv. 7 mellom Sokna og Ørgenvika. Selskapet administrerer bompengeinnkrevingen og forvalter bompengemidlene.
Miljøfyrtårn-sertifisert